Sosyal medyadaki bilgi kirliliği en çok da gıda güvenliğini zedeliyor. Birisi çıkıp ufak bir ölçüm cihazıyla hangi meyve sebzede pestisit olduğunun tespit edilebildiğini öne sürüyor bir başkası ise tavuk etinin hormonlu olduğunu savunup tavuk yiyen erkeklerin kadınsılaştığını iddia ediyor. Üstelik bu tip hurafeler, gerçeklere oranla çok daha hızlı yayılıyor. Tabii paylaşana da hızla popülerlik kazandırıyor. Bu, acımasız denklem nedeniyle günümüzde hemen herkes, yiyip içtikleri konusunda kendisini âdeta diken üstünde hissediyor. Bu gidişatı önleyebilmenin tek yolu halkın gıda okuryazarlığını artırabilmekten geçiyor. İşte tam da bu nedenle Avrupa Birliği Gıda Güvenliği Otoritesi (EFSA), 5 yıl önce gıda güvenilirliği konusunda farkındalığı artırmak amacıyla “#Safe2Eat” kampanyası başlattı. Gıda hakkında doğru bilgilerin yayılmasını amaçlayan iletişim kampanyasına artık Türkiye de katıldı.
Algı balonuna hapsolduk /
Facebook’da Paylaş
Twitter’da Paylaş
Whatsapp’da Paylaş
Kampanya, tüketicilerin gıda güvenilirliği konusunda bilimsel bilgiye dayalı kararlar almasını sağlamayı amaçlıyor. Bir diğer hedef de gıda hakkında dijital mecralarda dolaşıma sokulan hurafelerle mücadele etmek. Peki, tüketiciler gerçeklerle yalanları nasıl ayırt edebilir? Bu soruya en doğru yanıtı verebilecek isim, gıdada dezenformasyonla mücadeleye yönelik doktora tezi üzerinde çalışan gıda mühendisi Ebru Akdağ. Akdağ’a göre, bilimsel temellere dayandığını iddia eden, ancak aslında hurafelerden ibaret bir algı balonu içerisine hapsolmuş durumdayız! Gıdaya yönelik yanıltıcı iddiaların aslında bazı sinyaller verdiğine dikkatleri çeken Akdağ, mesela 1 ayda 5 kilo verdirdiği vaadiyle satılan çay, kahve ve diğer bitkisel takviyeleri buna örnek gösteriyor. Bu tür ürünlerin kısa vadede mucizevi sonuçlar vadettiğine, ancak uzun vadede sağlık riskleri oluşturabileceğine vurgu yapan Akdağ’ın, gıda hurafelerini avlamaya yönelik önerileri de var.
Hurafeler nasıl avlanır?/
Facebook’da Paylaş
Twitter’da Paylaş
Whatsapp’da Paylaş
● Kişisel deneyim ve ünlü tavsiyeleriyle desteklenen ürünler: Bir influencerın, “Bu probiyotiği kullanmaya başladım, tüm sindirim sorunlarım geçti” demesi, bilimsel kanıt değil, bireysel deneyimdir.
● Tek bir ürün ya da yöntemle ilgili tehlikeye dair abartılı uyarılar: “Şeker zehirdir”, “margarin öldürür” gibi bilimsel zemini olmayan bu ifadeler, halk arasında gereksiz korku yaratır.
/
Facebook’da Paylaş
Twitter’da Paylaş
Whatsapp’da Paylaş
● Gerçek olamayacak kadar iyi gelen iddialar: Her derde deva ürün yoktur. Böyle iddialar hem bilim dışıdır hem de sağlık açısından yanıltıcıdır. ‘Çığır açan’, ‘mucize’, ‘özel’ gibi duygulara hitap eden sloganlarla pazarlanan gıdalara karşı dikkatli olunmalı.
/
Facebook’da Paylaş
Twitter’da Paylaş
Whatsapp’da Paylaş
● İyi ve kötü yiyecek listeleri: ‘Glüten kötüdür’, ‘Hindistancevizi yağı muhteşemdir’ gibi örneklerle besinleri “iyi” ya da “kötü” olarak kategorize etmek, bilimsel değildir. Bir gıdayı iyi veya kötü kılan tüketim sıklığı ve dozu, genetik ve yaşam biçimi gibi faktörlerdir.
● Sadece tek bir bilimsel çalışmaya dayanan öneriler.
● Korku ya da suçluluk hissi uyandırarak pazarlama.
Haber Kaynak : CNNTURK.COM
“Yayınlanan tüm haber ve diğer içerikler ile ilgili olarak yasal bildirimlerinizi bize iletişim sayfası üzerinden iletiniz. En kısa süre içerisinde bildirimlerinize geri dönüş sağlanılacaktır.”
yüksek oranları ve kullanıcı dostu arayüzü ile bilinen tüm bahis siteleri gerçek editörlerimiz tarafından özenle seçilmiştir sizler için. Yeni üyeler için cazip deneme bonusları sunan siteler
deneme bonusu veren siteler kullanıcılarına cazip teklifler sunar. Bu bonuslar, kullanıcıların siteyi ücretsiz denemesine olanak tanır. Bahis siteleri, deneme bonusları ile kullanıcı çekmeye çalışır. Güvenilir siteler, bu bonuslarla öne çıkar ve kullanıcı memnuniyeti sağlar.